Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 153 guests και κανένα μέλος
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Από 1-20 Μαρτίου θα πρέπει από φέτος να κατατεθούν οι αιτήσεις εγγραφών μαθητών στα Νηπιαγωγεία και Δημοτικά, σύμφωνα με το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης (άρθρο 44).
Επισημαίνεται ότι τη σχολική χρονιά 2021-2022 στην Α’ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου θα φοιτήσουν οι μαθητές που γεννήθηκαν από 1-1-2015 έως 31-12-2015.
Η περ. α ́ και το τελευταίο εδάφιο της περ. δ ́ της παρ. 4 του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017 τροποποιούνται ως προς τις προθεσμίες και η παρ. 4 του άρθρου 7 δια- μορφώνεται ως εξής:
«4. Για την εγγραφή των μαθητών που φοιτούν για πρώτη φορά στην Α ́ τάξη του δημοτικού σχολείου εφαρμόζεται η ακόλουθη διαδικασία:
α) Από την 1η έως την 20ή Μαρτίου του προηγούμενου της εγγραφής σχολικού έτους οι γονείς και κηδεμόνες υποβάλλουν σχετικές αιτήσεις-υπεύθυνες δηλώσεις εγγραφής στο δημοτικό σχολείο που ανήκουν σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας, προσκομίζοντας:
αα) βεβαίωση φοίτησης από το νηπιαγωγείο,
ββ) αποδεικτικό στοιχείο από το οποίο προκύπτει η διεύθυνση κατοικίας του μαθητή,
γγ) το ατομικό δελτίο υγείας μαθητή και
δδ) το βιβλιάριο υγείας ή άλλο στοιχείο από το οποίο αποδεικνύεται ότι έχουν γίνει τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. Στην περίπτωση μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, οι γονείς και κηδεμόνες συνυποβάλλουν γνωμάτευση από Κ.Ε.Σ.Υ. ή δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη αρμόδια δημόσια υπηρεσία, χωρίς αυτή να αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής.
β) Ο διευθυντής ή ο προϊστάμενος του δημοτικού σχολείου αναζητά το πιστοποιητικό γέννησης για την εγγραφή μέσω του πληροφοριακού συστήματος του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
γ) Με το πέρας της καταληκτικής ημερομηνίας των αιτήσεων εγγραφών ο διευθυντής του δημοτικού σχολείου ελέγχει την ακρίβεια των στοιχείων και συντάσσει ονομαστική κατάσταση μαθητών, την οποία αποστέλλει εντός προθεσμίας δύο εργάσιμων ημερών στην οικεία διεύθυνση πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Συγγραφέας ετών 11 και με δύο βραβεία στο ενεργητικό του! Ο μαθητής της ΣΤ΄τάξης του 35ου Δημοτικού σχολείου Ηρακλείου, Κώστας Ψαρομηλίγκος, με το διήγημα «Παρελθοντικές Αναδρομές» ξεχώρισε στον 39ο Πανελλήνιο/ 67ο Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης Εκπαιδευτικών (Europe at School). Οι δάσκαλοι του Κώστα είναι οι Αντώνης Ιερωνυμάκης και Μιχάλης Αρβανιτάκης.
Τα αποτελέσματα του διαγωνισμού ανακοινώθηκαν την Δευτέρα 30 Νοεμβρίου. Μεταξύ των διακριθέντων είναι, επίσης, η μαθήτρια του 11ου Γυμνασίου Ηρακλείου, Ευαγγελία Κουβίδη.
Τα βραβεία των μαθητών και οι έπαινοι των εκπαιδευτικών, αυτή τη φορά , λόγω συνθηκών, θα αποσταλούν ηλεκτρονικά στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο των σχολείων εντός του Ιανουαρίου 2021.
Συμμετείχαν μαθητές από την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση από όλη την Ελλάδα με γραπτό δοκίμιο, λογοτεχνικό κείμενο, ταινία μικρού μήκους, μουσικό κομμάτι, ζωγραφική κ.ά σε έναν διαγωνισμό που έφερε τον τίτλο «Διαδρομές Πολιτισμού».
Ειδικότερα για το θέμα της γραπτής εργασίας ήταν «Ο Πολιτισμός στο σημερινό διαδραστικό και παγκοσμιοποιημένο κόσμο συνδέεται στενά με τις τεχνολογίες αιχμής.
Μελετήστε την τοπική σας πολιτιστική κληρονομιά και προτείνετε σύγχρονους καινοτόμους τρόπους ανάδειξης και προστασίας της με σεβασμό στο χώρο και στο φυσικό περιβάλλον». Τα αποτελέσματα του διαγωνισμού έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης Εκπαιδευτικών https://aedegreece.wordpress.com/.
Το διήγημα που διακρίθηκε στο διαγωνισμό γράφτηκε την περίοδο της προηγούμενης καραντίνας, όταν ο Κώστας ήταν μαθητής της Ε’ Δημοτικού. Το διάβασμα βιβλίων αλλά και το γράψιμο ήταν η αγαπημένη του ασχολία την περίοδο του lockdown. Οι γονείς του, και οι δύο φιλόλογοι, φαίνεται ότι του έχουν κληροδοτήσει και την αγάπη τους για τη λογοτεχνία.
Αγαπημένοι συγγραφείς του ίδιου είναι ο Ιούλιος Βερν και η Τζ. Κ. Ρόουλινγκ, που έχει δημιουργήσει το Χάρι Πότερ. Τα μαθήματα που ξεχωρίζει είναι η Γλώσσα και η Ιστορία ενώ, σε μη πανδημίας συνθήκες, απολαμβάνει το κολύμπι. Αν και είναι πολύ μικρός ακόμα, το ενδεχόμενο να γίνει συγγραφέας ή ηθοποιός τον συναρπάζει.
Σε ερώτηση αν θέλει να ανοίξουν τα σχολεία, απαντά πως τώρα έχει συνηθίσει την τηλεκπαίδευση, θέλει να επιστρέψει στην τάξη αλλά να γίνει με ασφάλεια και να μη χρειαστεί να κλείσουν και πάλι τα σχολεία.
Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου…. Ένας μαθητής δημοτικού συμμετέχει σε άλλη μια βαρετή εκδρομή… Ατελείωτες ώρες ανάμεσα σε αγάλματα, πιθάρια και μια δασκάλα να προσπαθεί απεγνωσμένα αλλά μάταια να κεντρίσει το ενδιαφέρον των μαθητών της. Επιτέλους έρχεται η ώρα να τελειώσει το «μαρτύριο» αλλά ο Άλεξ διαπιστώνει ότι ξέχασε τη ζακέτα του στο μουσείο. Επιστρέφει για να την πάρει και τότε διαπιστώνει το αδιανόητο….
Ακολουθεί χαρακτηριστικό απόσπασμα «Ήταν η πιο βαρετή εκδρομή που πήγα ποτέ. Η δασκάλα μας κούραζε επί μία ώρα για το τι ήταν η Κνωσός και που ήταν, μας πήγαινε πάνω κάτω σε όλο το μουσείο και μας έδειχνε τα αγάλματα, τα πιθάρια και πολλά άλλα αντικείμενα. Στο τέλος ανεβήκαμε δυσανασχετώντας στον πάνω όροφο για να δούμε τις ζωγραφιές στον τοίχο: τις τοιχογραφίες όπως μας είπε. Την άκουγα με δυσκολία και περίμενα πώς και πως να τελειώσει. Μάλλον δεν ήμουν ο μόνος που βαριόταν και η δασκάλα το κατάλαβε:
Πάμε κάτω να καθίσετε για λίγο στα παγκάκια, να ξεκουραστείτε για να φύγουμε, μας είπε η δασκάλα και στο βλέμμα μας ζωγραφίστηκε η ανακούφιση.
Όταν όμως κατεβήκαμε κάτω στον χώρο που ήταν τα παγκάκια μας περίμενε μια έκπληξη: μια μεγάλη οθόνη στον τοίχο και ένα διαδραστικό, ψηφιακό παιχνίδι. Στην αρχή κοιτάζαμε χωρίς να καταλαβαίνουμε… Στην οθόνη φαίνονταν οι σκιές μας και κατέβαιναν αρχαία αντικείμενα.
Δείτε τι κάνει… μετράει πόντους! Είπε με έκπληξη η Μυρτώ.
Χοροπηδούσε πάνω κάτω, κουνούσε τα χέρια της και τα αντικείμενα τα χώριζε σε ομάδες. Μόλις πήρε χαμπάρι ο Άγγελος τι γινόταν, άρχισε και αυτός να χοροπηδά και να φωνάζει. Μετά πήγε και ο Γιώργος, μετά η Κάτια και ξαφνικά αρχίσαμε όλοι μαζί να σπρωχνόμαστε μπροστά από την οθόνη και να «μαζεύουμε» τα αρχαία αντικείμενα. Η κούραση και η βαρεμάρα είχαν πάει περίπατο.
[…..]»
Ο Κώστας είχε διακριθεί και στο διαγωνισμό Οικόπολις με το διήγημα «Πίσω στον Χρόνο». Τα αποτελέσματα του 6ου Μαθητικού Διαγωνισμού Ποίησης και Διηγήματος για το σχολ. έτος 2019- 2020 που διοργάνωσε ο Οικολογικός Πολιτιστικός Σύλλογος Χαϊδαρίου «ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ» με ελεύθερο θέμα ανακοινώθηκαν τον περασμένο Ιούνιο. Τα αποτελέσματα του διαγωνισμού είναι στην ιστοσελίδα του πολιτιστικού Συλλόγου (https://www.oiko-polis.com/h-poihsh-sth-zoh-mas/?fbclid=IwAR3JhpJ2doFDm7w-DUCJQqhSvERhIBGAan3knJKqDzTnyqJkKp9Pxz6Srkw).
Ο Φίνγκερ είναι ένας επιστήμονας που προσπαθεί απεγνωσμένα να φτιάξει μια μηχανή του χρόνου. Μια ακόμη δοκιμή προκαλεί μια ακόμη έκρηξη. Απέτυχε πάλι… Αλλά όταν συνέρχεται καταλαβαίνει ότι δεν βρίσκεται πια στο εργαστήριό του στην Αμερική αλλά στην Αθήνα του 5ου αιώνα…
«[…]
Ναιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιι! Για να δω που βρίσκομαι; Σύμφωνα με την χρομομηχανή είμαι στον 5ο αιώνα π.Χ, είπε ο Φίνγκερ, το θέμα είναι πού βρίσκομαι. Γράφει τίποτα η χρονομηχανή; Όχι όμως, αυτό δεν είναι δυνατόν είπε αγανακτισμένος και κλώτσησε έναν θάμνο που είχε το ίδιο ύψος με τον Φίνγκερ.
Ε αυτό δεν το περίμενα. Είπε κοιτάζοντας έκπληκτος τη θέα που έκρυβε ο θάμνος πριν την κλωτσιά.
Και είχε δίκιο. Τα περισσότερα φύλλα του θάμνου είχαν πέσει. Πίσω του ορθωνόταν ο ιερός βράχος της Ακρόπολης. Όμως δεν ήταν σαν την σύγχρονη, γεμάτη μπάζα και ανθρώπους που είτε ήταν απλοί τουρίστες είτε εργάτες που έκαναν υπεράνθρωπη προσπάθεια για να μην πέσει η ακρόπολη. Αντίθετα ήταν στο απόγειο της ακμής της. Στεκόταν εκεί υπερήφανη, με τις καρυάτιδες στην θέση τους, και έναν άντρα που έφτιαχνε ένα χρυσελεφάντινο άγαλμα. Ήταν το άγαλμα της Αθηνάς, της θεάς της σοφίας. […]».
ΠΗΓΗ:
https://www.patris.gr/2020/12/03/xechoristo-paidi-11chronos-syggrafeas-kai-syllektis-logotechnikon-vraveion/?fbclid=IwAR1dH2BXMra3AcLGnamiKDZ_yD6_5QcyCqvWknaBkezQQcFrTxooSj0ptJs
ΔΕΥΤΕΡΑ 16/11/2020
09:00 ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ - Γλώσσα Α' - Β': Σύμφωνα που μπερδεύονται (Φ-Θ) - Διαθεματικό Α' - Β': Γλώσσα - Μαθηματικά - Διαθεματικό Α' - Β': Αγαθά και επαγγέλματα - Μαθηματικά Γ' - Δ' Τα τρίγωνα - Διαθεματικό Γ' - Δ': Η ελιά - Θεατρική αγωγή Γ' - Δ': Δημιουργώντας απ' την ιστορία του τόπου μου - Γλώσσα Ε' - ΣΤ': Παράγραφος και κειμενικοί δείκτες - Μαθηματικά Ε' - ΣΤ': Εισαγωγή στα κλάσματα - Μέρος 1ο -ΤΠΕ Ε' - ΣΤ': Εισαγωγή στον προγραμματισμό.
ΤΡΙΤΗ 17/11/2020
09:00 ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ - Γλώσσα Α'-Β΄: Παραγωγή προφορικού λόγου - Διαθεματικό Α' - Β': Μαθαίνω την ώρα - Ευέλικτη ζώνη Α' - Β': «Παίζουμε κινηματογράφο» - Γλώσσα Γ'- Δ': Οικογένειες λέξεων - Μαθηματικά Γ'- Δ': Δεκαδικοί αριθμοί - Αγγλικά Γ' - Δ': Plural number - Γλώσσα Ε' - ΣΤ': Από την πρόταση στο κείμενο - Μέρος 1ο - Μαθηματικά Ε' - ΣΤ': Εισαγωγή στα κλάσματα - Μέρος 2ο - Μουσική Ε' - ΣΤ': Η μουσική και άλλες τέχνες.