Σχολικό Ημερολόγιο

Μάιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Αρχειοθήκη

Αρθρογραφούν...

Συνδεδεμένοι Χρήστες

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 360 guests και κανένα μέλος

ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΟ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ

Ενότητα 9η: Συσκευές

 

  1. Να υπογραμμίσεις τις δευτερεύουσες προτάσεις και να πεις ποιες είναι τελικές και ποιες βουλητικές.

 

  • Ήθελε να τρέξω.
  • Μου ζήτησε να μη μιλήσω!
  • Έπρεπε να ήσουν εκεί, να τον καμαρώσεις.
  • Μου αρέσει να διαβάζω βιβλία με περιπέτειες.
  • Μου ζήτησε να της δανείσω τα βιβλία μου.
  • Η μεγάλη του επιθυμία ήταν να ταξιδέψει στη Αυστραλία.
  1. Να βρείτε πώς χρησιμεύουν οι δευτερεύουσες βουλητικές προτάσεις (αντικείμενο, υποκείμενο ή επεξήγηση):
  • Ήθελα να σε ακούσω λίγο.
  • Χρειάζεται να δίνεις σωστές οδηγίες.
  • Αυτό πρέπει να προσέχεις, να μην τρέχεις με το ποδήλατο.
  • Αποφάσισε να τους αφήσει ελεύθερους.
  • Λέει να μείνει στο χωριό του ένα μήνα.
  • Είχε μια κρυφή επιθυμία, να τον αγαπούν όλοι.
  • Πρέπει να επιστρέψεις νωρίς.
  1. Να συμπληρώσετε τα κενά των παρακάτω προτάσεων με τον κατάλληλο τύπο των επιθέτων που δίνονται μέσα στην παρένθεση:

(αειθαλής, μεγαλοπρεπής, διαπρεπής, στοιχειώδης, ανεπιτυχής, διεθνής, ιδεώδης, δημοφιλής, δαιδαλώδης, δασώδης, ακριβής)

  • Ύστερα από πολλές       ............. προσπάθειες αναγκάστηκε τελικά ν' αλλάξει τα σχέδια του.
  • Παρακολούθησε την ομιλία του ................. επιστήμονα.
  • Τα σύνορα των κρατών καθορίστηκαν με την υπογραφή συνθηκών.
  • Χάθηκαν στους......................... δρόμους της πόλης.
  • Επισκέφτηκαν τα................ βασιλικό ανάκτορα.
  • Κανείς μας δε γνωρίζει την.......... χρονολογία γέννησης του…………….……. ηθοποιού.
  • Η πορτοκαλιά είναι......................... δέντρο.
  • Οι συνθήκες εργασίας σ' αυτή την επιχείρηση είναι.
  • Οι οικολόγοι κατήγγειλαν την εκμετάλλευση της.. πε­ριοχής.
  • Δεν έδειξε απέναντι τους ούτε το..... σεβασμό.

 

 

 

  1. Συμπληρώνω τις προτάσεις με το σωστό τύπο της παθητικής μετοχής των ρημάτων που βρίσκονται στο πλαίσιο:

πουλώ, κρύβω,

στολίζω, παγώνω,

ανάβω, γράφω

 

Κρατούσε το γράμμα μέσα στα ………………….. από το κρύο χέρια του.

Η άσκηση ήταν ………………………. στον πίνακα.

Πού έχεις …………………. τις καραμέλες;;

Τα εισιτήρια για τη συναυλία είναι……………………….. εδώ κι ένα μήνα.

Η αίθουσα είναι ……………………… για τη γιορτή.

Έλεγξε αν υπάρχουν ………………….. φώτα πριν φύγεις.

 

  1. Γράφω με διαφορετικό τρόπο τις οδηγίες της παρακάτω χειροτεχνίας:
  • Ενώστε τα 4 σύρματα των

       φύλλων σ’ ένα κοτσάνι.

___________________________________________

___________________________________________

Να ντύσετε το κοτσάνι με ταινία.

___________________________________________

__________________________________________

Κολλάμε το τριφύλλι σε μια κάρτα.

__________________________________________

__________________________________________

Το σχολείο μας προτείνει...

Πρόγραμμα Εξειδικευμένης Εκπαιδευτικής Υποστήριξης

ekpaideusi

Σύνδεση